På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 3 december 2015

En lyxig helg

I fredags så fort pappan kom med taxin från veckans resa packade vi in oss och åkte mot Smögen. Det var tänkt att vi skulle gå på ljuskväll i Kungshamn men den regnade bort. Vi myste hemma istället med farmor och farfar och fika och På spåret. 



På lördagen tog vi en långpromenad och där på bryggan stod en skylt. Sigge ljudade sig till att SommarGott hade öppet. Så det fick promenaden ta turen via det stället också. 


Vi tog också en tur in i fiskaffären och köpte fisk till lunchen. Sedan på kvällen dukades det upp en fantastisk buffé och alla fick smaka hummer. Både Nils och Sigge smakade och Nils tyckte det var okej och Sigge åt med god aptit. Att äta skaldjur tar tid vilket är mysigt tycker jag. Vi blev sittandes en lång stund och pratar om allt möjligt. 


På söndagen stack jag iväg till Smögens Hafvsbad och använde ett presentkort jag fått i födelsedagspresent. Och när jag kom hem vid lunchtiden hittade jag fortfarande dessa två i farmor och farfars säng. Det är dags för ett jullov snart. Det är två morgontrötta och kvällströtta barn här hemma nu. 


//A

1 kommentar:

  1. Åh, jisses vad sugen man blev på skaldjur nu...ser ju helt ljuvligt gott ut. Härlig helg ni haft. Gott de ligger och myser era fina killar. Kul att ni har en sån fin relation. Ha det riktigt gott/kram!

    SvaraRadera