På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 2 november 2015

På sjukhus


Så kan det blir på höstlovet när någon springer i full fart rakt in i en entrédörr på Ikea. Sigge fick en ordentlig bula och en stund senare tuppade han av och kräktes. Blev ambulans tillsammans med farmor till Näl. Jag var och handlade när morfar ringde så det var bara att slänga sig i bilen och åka mot Näl. Tanken var att dagarna hos farmor och farfar på höstlovet skulle avslutas med en övernattning i Uddevalla hos morfar där det var planerat bio på eftermiddagen. Men ibland ändras planerna snabbt. Jag och Sigge fick stanna kvar på Näl över natten för observation och under nattimmarna väcktes han lätt en gång i timmen och sedan varannan av en sköterska. På morgonen efter frukosten och ronden fick vi åka hem. Då åkte vi till Uddevalla och käkade lunch med Nils och morfar innan vi åkte hem till Kungälv igen. Sigge var givetvis besviken över missad bio men tyckte det var lite av ett äventyr att vara på sjukhuset ändå. Själv hade jag gärna sluppit det äventyret. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar