På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 27 november 2015

Fredagssvep vecka 49


Strax efter åtta imorse hämtade jag mitt beställda bröd och köpte lite annat smått och gott hos Åsa. De hade världens finaste pepparkakshus som jag var tvungen att ta ett kort på. Sedan åkte jag hem. Kokade te. Åt nybakt bröd. Och läste tidningen jättelänge. Tre vardagsveckor på ensam hand tar ut sin rätt. Men idag kommer vår J hem. Och Sigge har utfärdat reseförbud. Kan bara hålla med. 


Burret är klippt på bägge. En jättehög där på golvet hos frisören. Nu klarar de sig nog ett tag. Eller. 


Förra lördagen åkte jag på utflykt med mina tennisväninnor. Vi for till butiken "Möt julen på landet" utåt Rörtången och drack glögg och shoppade fina saker. Verkligen ett mysigt ställe, både butiken och kafét. Efteråt åkte vi hem till mig och jag bjöd på enkel lunch och fika. På begäran hade jag light-pyntat inför jul och att det denna dagen var frost och kyligt ute gjorde allt mycket mysigare. Timmarna bara flög iväg och vi bara babblade. Så himla härligt. 


Och under veckan har jag plockat fram ännu fler julfavoriter. Planterat några amaryllis. Tagit fram mina adventsbarn. Så nu har årets andra favoriter blivit undanpackade ett litet tag. Det enda som jag nu är på jakt efter är nya kuddfodral. Hade velat ha några med något litet rött i men så fick jag syn på det här tyget. Och blev kär. 


Nu har vi fredagsfikat allihopa. För till slut kom han ju hem sig. Pepparkakor och nybakta bullar. Och jag har spanat på broschyren som gör reklam för dumplings som går att köpa i vår affär. Jag gillar dumplings. Så detta måste vi pröva snart. 


//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar