På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 4 november 2015

En dag utan planer


Efter Sigges bravader på höstlovet kändes det skönt att ha en dag hemma utan några särskilda planer. Och lördagen blev det en sådan dag. Vi har just nu inga aktiviteter för barn eller vuxna på helgen vilket gör helgen friare. Att vi dessutom inte renoverar alls just nu gör ju även sitt. Alla i familjen fixade med olika saker och Nils och Sigge började pyssla med sina önskelistor inför jul. Det gäller att vara ute i god tid. På eftermiddagen gick jag och Sigge på bio och såg Lasse-Majas detektivbyrå "Stella Nostra". Det var den filmen han missade på grund av sjukhusbesöket och när det blir övernattning hos morfar nästa gång finns det säkert någon annan film att se. Det var en mysig film tycker jag. Spännande och färgstark. Vi gillade den båda två. På kvällen gjorde vi fisksoppa och kollade på film tillsammans. Ett mysigt sätt att avsluta en lördag. 

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar