På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 20 maj 2015

Ge-Kås


För några veckor sedan undrade Nils vad Ullared var. Jag förklarade. Tydligen pratas det om affären i skolan och Nils kände att han inte hade koll. Så på vägen hem från Legoland stoppade vi till och gjorde en shoppingrunda. 


Istället för att köpa legobyggsatsen på Legoland satsade de på att handla på Ge-kås istället. Och nog fick de lite mer för pengarna må jag säga. Vi powershoppade i två timmar. En smällfull kundvagn och sedan åkte vi hemåt. Jag fyndade nya tabletter till köket. Det räcker inte alls med ett set. De ligger ständigt i tvätten. Mannen tycker jag skall satsa på plasttabletter men det tycker absolut inte jag. Vill ha tabletter i tyg mot den kalla stenen. Det blir allra bäst tycker jag. 

Nils var väldigt nöjd efter besöket och kan mycket väl tänka sig att åka dit igen.

//A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar