På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 14 maj 2015

Firandet fortsätter


I helgen var det dags igen. Kan verkligen rekommendera att fylla 40. Jag har blivit firad lite då och då ända sedan i december. Helt underbart. Nu var det min väninna som drog med mig på sminkkurs. Så himla kul. Vi träffade en jättegullig tjej som handledde oss i allt från primer och foundation till skuggning och att värma mascaran. Så nu har jag allt nedskrivet och fotat. Så jag vet i vilken ordning allt skall mejkas på. 


Bjuder på en bild på mig själv. Färdigsminkad. Jättenöjd för jag kände mig så fräsch, trots att jag hade avsevärt mer smink på mig än vanligt. Målet var att lära mig lägga en vardagsmakeup. Sotning är tydligen min melodi. Väninnans melodi var eyeliner. Och så blev det också läppstift. Tummen upp för det. 


Snygga som attan drog vi sedan på stan. Först käkade vi dumplings. Och ångkokta och saltade edamamebönor. Galet goda. Sedan shoppade vi och fikade. Och pratade om allt mellan himmel och jord. 


Väl hemma så slängde jag nästan allt mitt smink. Herregud vad gammalt en del var. Huuuu. Sedan packade jag upp det nya. Och mitt nya läppstift, tada. Tack, tack, tack å det hjärtligaste. Det var verkligen en rolig sak att få göra. Ser nästan framemot att få sminka mig lite mer. Och använda läppstift.

//A





1 kommentar:

  1. Vilken ung och fräsch Anna! Skulle också vilja lära mig. Blir att man kör på i samma hjulspår, lite safe sådär. Har kommit så långt att jag uppdaterat sminksamlingen..men vet ju inte riktigt hur prylarna ska användas. Detta får du berätta mer om när vi ses. Sotning är riktigt fint tycker jag. Kollade lite bilder från er resa. Underbara foton:) Nu blir det glass på altanen i kvällsolen. Ha det gott, kram!

    SvaraRadera