På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 8 maj 2015

Fredagssvep vecka 19


Sigges kalufs är nu borta. Klippningen var välbehövlig inför sommaren. Sittställningen är också typisk för Sigge. Sitter alltid så sedan han varit liten. Vigast hos oss. Garanterat. 


Uterummet hos min syster. De fina planscherna kan du beställa från Ågrenska och då stödjer du forskningen av sällsynta diagnoser. Uppmanar verkligen alla att köpa en. Inramade med svart ram blev de väldigt dekorativa. 


Vardagsbild. En del av mitt jobb. 


Högläsning. Det händer oftare och oftare att Nils läser för Sigge. Och gud nåde den som stör. 


Ryktet gick. Baddare till försäljning. Så jag och Sigge drog dit. Sigge tog en korg och gick med bestämda steg runt. Nu är sommarens fika räddad. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar