På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 29 maj 2015

Fredagssvep vecka 22


Sigge är med och stylar kortet. Några fingrar passar bra in i bilden. Eller hur. Förutom fingrarna syns de nya espressokopparna jag köpt till mannen. 


Någon högvinst blev det inte. Men det spelade ingen roll. Det är mer skrapandet som är kul. 


I veckan har vi haft en hyrbil. Orkar inte ens dra omständigheterna kring det. Nu är allt återställt iallafall. Här är Nils, Sigge och pappan på väg att ta en tur med elbilen. Helt ljudlös och världens fräckaste dörrar enligt killarna. 


Har köpt en ny vaxduk. Hade tänkt få ordning på altanen. Men vem vågar sig ut. Regn. Blåst. Iskallt. Tänder ljus och går runt i raggsockor. Som i november. Denna maj får gärna ta slut. 


Ett litet gnugg då doftar det. Eukalyptusen växer så det knakar. Fick flytta den från soffbordet för den hade sträckt sig ända till lampan. Måste stadga upp den snart med en väldigt lång blompinne. 


Har varit och fixat mig i håret. Kände mig grymt ompysslad och fick fin-te och choklad hos Marie. Och massa magasin att titta i. Är jättenöjd. 

Har spenderat kvällen framför teven. Roland Gaross och Franska Öppna. Jippi.

//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar