På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 18 januari 2015

Skärhamn


Så blev det då dags i lördags. För en "fylla-40-års-upplevelse". Efter sovmorgon och frukost blev jag hämtad av väninnan Lisa och så åkte vi till Skärhamn och Nordiska Akvarellmuseet. Först en så god lunch i restaurangen. Utanför fönstret stormade havet. En fantastisk vy att njuta av under lunchen. 


Sedan besökte vi öppna verkstaden och prövade oss fram med färg och akvarellpapper. En sådan härlig känsla att arbeta med penseln. Älskar det och kan sakna det oerhört emellanåt. 


Sedan stärkte vi oss med kaffe och te och kände oss redo för den guidade visningen av "Kinas landskap i förändring". De tolv mest kända nutida konstnärerna efter Ai Weiwei. Det var fantastiska målningar och annat på temat tuschmåleriet. Att få gå med en guide höjer verkligen innehållet avsevärt. 


Så nu har jag (och Lisa) årskort på museet och jag hoppas verkligen vi kommer iväg fler gånger. Det var en sådan utflykt som fyller på en. Älskar att få en dos konst då och då. Tack min vän för en jättefin present helt i min smak!

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar