På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 11 januari 2015

Så enkelt


Alldeles för länge tog det. Innan jag gjorde egen tacokrydda. Världens enklaste. 2015 är året då detta kommer bli rutin. Blev kanon tyckte jag. Ligisterna klagade på hettan men den har jag nu justerat. Så om du vill åt hettan; dubbla chillipulver och cayenne  Så här blev receptet till slut; ligistvänligt: 

0,5 tsk salt
1 tsk vitlökspulver
0,5 tsk chillipulver
1 tsk spiskummin
1 tsk lökpulver
1 krm cayenne
2 tsk paprikapulver

//A

1 kommentar:

  1. Hur enkelt som helst! Gjort det några gånger men vi äter inte taco så ofta... Lycka till med den nya rutinen;-)!!! Kram Lisa

    SvaraRadera