På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 9 januari 2015

Fredagssvep vecka 2


Fikonträdet har fått fnatt. Skjuter skott som en galning. Väldigt estestiskt fint att se på. 


Vilken lyx med en bukett blommor. Och nu stormar ju tulpanerna in sedan nyår. Älskar tulpaner. Och rosa rosor.


Dagens lunch för mig. Supergott! Sigge plockade sig en sallad men fyllde på med en tallrik flingor och fil också. Hur får det plats?


Lussebullarna som jag bakade till advent blev så goda så jag var tvungen att göra ytterligare en sats häromdagen. Skippade redan då saffranen och tog kardemumma istället. Och alternerade russinfyllningen med mandelfyllning på hälften av dem. Blev kanon. Till fredagsfikat pimpade vi dem med rosa kristyr. 


Sigge pysslar. Lite siffror. Lite bokstäver. Lite pärlor. Själv dricker jag te och läser tidningen. Höjden av lyx. Strax mys med gänget. Nils är på badminton och väntas hem strax och så också mannen. Sedan blir det tacos med köttfärs. Ligisternas val. Lägg till Wild Kids och På spåret och ännu mer te; så är vi i mål med den här fredagen. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar