På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 23 januari 2015

Fredagssvep vecka 4


Vi planerar sommaren. Och fick för oss att kolla passen att så att de fortfarande gäller. Och det gjorde de. Men alltså. Mina. 


En ny termin med tennis. Fortfarande lika roligt. Eller kanske till och med ännu roligare. 


Så här ser Sigge ut just nu. Han ser så rolig ut med en jättelös framtand. Det har bara blivit mjuk föda idag; gröt, makaroner och filmjölk. Lika glad ändå. 


Fått en kurs i Minecraft av Sigge. Nja. Jag var ingen läraktig elev. Men Sigge kämpade på och gav sig inte. Till slut hittade vi en rustning. 


Fredag. Veckans bästa dag. Och det lyxigaste är frukosten. En tidning. I lugn och ro. Inga tider att passa. I sällskap med pratsjuk Sigge.


Och så biblioteket. Medan Nils har flöjtlektion. Just nu har vi gått från dinosauriehyllan till sporthyllan. Gillade nog den förra bättre. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar