På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 21 maj 2013

Sigges medicinlåda


Om man skall äta medicin varje dag är det bäst att ha alltet sorterat i en egen dosett. Eller som vi säger: medicinlådan. Och så måste den pimpas med coola klistermärken med sportbilar. Sigge fixade till sin idag. 


Och ta tabletter då? Fantastiska Sigge svalde dem som ingenting när det var dags första gången. Och påminde sig själv och mig imorse: "Men tabletterna då". Jag har inte ens behövt ta fram skålen med godiset som jag förberett ifall motivationen skulle behöva sig en skjuts. 


När kompisen kom i eftermiddags så visade Sigge sin medicinlåda. Vi kollade hur småburkarna öppnades, att alla dagarna var med och så konstaterade vi att den är rätt så fräck för den ser ju ut som en bok. Liksom.  

Annars då? Tröttheten. Denna trötthet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar