På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 31 maj 2013

Fredagssvep vecka 22


Jag blir glad av färg. Den rosa buketten vissnade snabbt men några blommor står fortfarande ståtliga i vasen.

Bild från www.kungalvstk.se

Gårdagens tennisträning utomhus gav mersmak. Så fantastiskt skönt att vara ute och njuta av en solig sommarkväll. Kände mig lite lycklig efteråt. Lite trixigt att spela på underlaget men det skall man väl lära sig till slut. Antar jag. 


Bokhäcken som jag beskärde hårt växer så det knakar. Älskar färgen på den och att den lever sitt eget liv i vinden. Kanten av sten och plåtkanten som skall hålla täckbarken från gräsmattan blev precis som jag tänkt mig. Egentligen var plåtkanterna tänkta att monteras ihop till en rektangulär drivbänk men vi monterade ihop flera på rad och vips hade vi en snygg kant. 


I en hörna i trädgården har vi en hög med stenar. Platta stenar som jag sparat och som jag tänkte dekorera trädgården med. Men nu inser jag att de inte alls passar in. Trädgården har en helt annan stil. Får slänga ut en annons helt enkelt. Kullerstenarna jag sålde förra sommaren ringde folk ihjäl sig för. Sålda på en kvart typ. 


Ikväll skall vi mysa på altanen. Tänkte dricka rosé och prata strunt med min man och mina fina ungar. Fick dock sanera överallt. Pollen. Huu.


På kvällens meny står det Pulled pork. Som vanligt är jag sist på bollen men ser med spänning framemot resultatet. Doftar iallafall ljuvligt i hela huset.

Fin fredag på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar