På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 8 maj 2013

Disco


Nils redo för sitt första disco. Bestämde själv att det var skjorta som gällde. Körde ner killar som snattrade som attan i baksätet. Nervösa måntro? Väl hemma igen var det det två nöjda kompisar som pratade i mun på varandra där ute på trappen. Hade inte en tid att gå in i hallen. I håret var de helt våta så jag frågade om de hade varit ute i regnet och svalkat sig under discot. Men nej, det var svett!!! Fick skrattet när jag insåg det. Och jo, Nils hade dansat. Med en kompis. Till melodifestivalen. Och köpt två påsar popcorn, en påse godis och ett glas med gul saft och ett med rött. Sedan fick vi snabbt packa väskan för kompisarna hade kommit på att det skall sovas över hos varandra i natt. Och så fick vi byta kläder för allt var svettigt. Eller som Nils uttryckte det; mamma, det känns som jag kissat på mig men det har jag inte... Pyjamas och tandborste packades i en liten kasse och så sa vi hej då. Men strax efter kom han hem igen Nils; hade ju glömt sin snuttefilt (som han haft sedan han föddes) och gosekaninen. Sedan sa vi godnatt en gång till. Mobilen står på ljud och ligger bredvid mig hela natten försäkrade jag Nils om. Spännande. Att sova över hos kompisen för första gången. Uppföljning följer!


Sigges bildbidrag till bloggen idag. En kaskelot. Givetvis.  


2 kommentarer:

  1. Åh vad spännande för Nils att sova över hos kompis! Snart får han sova över här oxå! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Vad det tjejkompisen som han dansade med som han har sovit över hos? ;-)

    SvaraRadera