På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 22 februari 2013

Fredagssvep vecka 8


 Bild från www.sf.se

Trots den överkryssande fyren i GP-recension tyckte jag filmen var tillräckligt underhållande en torsdagkväll i kombination med fika och vänner. Och att dessutom gå på bio i sin lilla stad var enkelt okomplicerat; några timmars mammaflykt och spontant planerat. 


Nils kom hem med helgens pyssel för mamman. 


Persikokvistar lyser upp vardagsrummet. Och solen. Solen! Dessa dagar med sol ger mig vårkänslor. Såg att det städades väggrenar häromdagen och jag vill ut och sopa bort allt grus. Drömmer om soliga vardagseftermiddagar på min altan i sällskap med mig själv eller grannen och en kopp kaffe eller te. 


Ikväll blir det fredagsmys med vänner. Nils och Sigge fick bestämma menyn. Suck: tacos. Kände mig tvungen att förvarna sällskapet då jag antar att nästan alla barnfamiljer har en föräten-känsla kring valet. Vi har det iallafall och gör vårt bästa för att undvika menyn. 


Strax skall jag skicka hem alla ungar. Fritidsgården stänger för idag. Och idag är dagen då mamman gick bananas på tjatet om att få spela tv-spel. Jag skällde och skällde. Och sedan var det inget mer tjat. Gick dessutom i mål med att att de städade efter sig. Före tv-spelet. 1-0 till mamman. 

Min morfars gamla hatt ur utklädningslådan är det mest populära just nu. 


Min träning är just nu en sorglig historia. Tennisen två gånger i veckan håller ju i sig men allt det andra. Skyller på det där influensaträsket. Tredje "friska" veckan är första veckan då jag känt mig normalt trött på kvällarna. Innan dess som ett vrak. 


Bokrea strax. Bilden visar förra semesterns läsning. Det är ju då jag läser. Annars under året är det fattigt med det. Behöver tips på bra böcker som spänner inom genren ovan. Emottages vänligen!

Önskar alla fina där ute en härlig helg!


1 kommentar:

  1. Tack för goda tacos och trevligt sällskap!
    Har du inte läst Sofie Sarenbrandts tre böcker tycker jag att du skall göra det!
    Ha nu en trevlig helg!
    Kram Lisa

    SvaraRadera