På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 18 februari 2013

Den försvunna jakten på en sko

Kommer hem. 
Lite lagom stressad; måste fixa käk, äta, byta om, packa väska.
Packar upp dagens gympapåse. 
Häpp; bara en gympasko.
Jaha. 
In i bilen.
Till skolan.
Leta efter någon som har en nyckel till salar.
Sedan startade jakten på en gympasko. 
Inte på fritids. 
Inte i klassrummet. 
Inte i korridoren.
Inte i gympahallen.
Inte i hittegodslådan. 
Men lagom gömd i en hörna i ett omklädningsrum. 

En vanlig vardag.
Älskar mitt vardagsliv. 
(Och inser att jag varit kissnödig de senaste 4 timmarna.) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar