På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 8 februari 2013

Fredagssvep vecka 6


Ledig fredag. Och så trött. Och så dåligt samvete för att jag inte är en happy-mama-som-drar-på-utflykt-med-sina-ongar. Trots tanken är jag lika trött. Ändå. 


Nils pusslar. 6 stycken kvar. Mitt på golvet där allt händer. Och snart händer väl det oundvikliga...


Återvinning. Blubb, blubb! Jag drunknar så mycket det blir. Trodde jag såg en liten ljusning då vi ändrade till e-tidning. Lyckan var kortvarig. Och tänker att i ett nytt kök måste det tänkas smart kring detta. Problemet är att min man inte vill tänka alls på kök. 

Bild från www.lannamobler.se

Julklappspengarna kanske kommer till användning. Visst ser man handdukarna överallt men jag tycker de är så stylish!

Bild från www.afroart.se

Och en korg till smutstvätt eller toarullar skulle nog också kunna få plats där under handfatet då vi skippade hela kommodgrejen. 

Bild från www.dagensmedia.se

Vänner! Sockerchockare! Dags att söka till nästa säsongen av Hela Sverige bakar. I väntan på det kollar vi Hela England bakar. Nästa gång final på temat tebjudning. Iiiii.

Bild från www.svt.se

Ser framemot veckans premiär. 

 Bild från www.svt.se

Jag kommer fortsätta titta på Selfridges. Och tycker att det börjar ordna upp sig med det där tv-tittandet nu när Big Love och The Big C är igång. Så även Grand Designs. 
Bild från www.hm.com

Ett måste, eller?
Bild från www.ica.se

Nya favoriten här hemma. Efter ett glas är man vaken. Så att säga. 

Snart fredagsmys men först planerar jag att slappa lite till på soffan under en filt. Ha en fin helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar