På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 12 februari 2013

Dag två


Semlor? Nej, vi körde på kärleksmums istället. Bara pappan som gillar dedäringa. I förra veckan hade Nils bakat semlor på sitt fritids Apan. Ap-semlor blir det ju då, helt logiskt. Med mosad banan och chokladkross som fyllning istället. Fint att de anstränger sig tycker jag. 


Hämtade kusinen Ella på sin förskola idag. Sigge längtar efter sin kusiner emellanåt. Gulligt tycker jag. Sedan åkte vi en sväng om stan för ligisterna tyckte vi skulle gå och fika på Tant Rut. Inte mig emot... 


Nils har gjort en skylt till sin dörr. Inte så svårt att förstå den. Ibland vill man ju bara vara ifred. Kanske borde skaffa mig en också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar