På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 9 februari 2011

Välkommen Collect skåp


Igår morse punktligt 07.05 parkerade den stora lastbilen strax här utanför och sedan lastades mitt tämligen lilla skåp ur. Glad, glad, glad kan mitt humör också beskrivas just då och ännu. Vilken tur jag hade att vinna. Kanske inte bara tur; det var ju faktiskt min motivering som vann! ;-) Så här löd den:

"Då skulle jag placera en Mama Look soffa mittemot en Samsas soffa rund. Båda går i grå toner. I mitten ett helvitt Flower bord Mono i största modellen. En Sam matta från Kasthall i stor storlek och i färgen Azur skulle inrama möblerna fint. Över bordet skulel en Glo-ball S2 hänga och som sidolampa en röd Bolero golvlampa. Mellan sofforna på ena sidan av bordet skulle jag ställa två svarta Lounge chair från Hay och på motstående sida en klassisk Lamino med fotpall, båda i grått fårskinn. Mot någon vägg i anslutningt till möblemanget skulle ett vitt Collect skåp stå. En röd Karamell pläd från Kasthall i ena soffan och några kuddar från Bantie: Korall i grå/vitt. En Restore förvaring för tidningar i ljusgrått från Muuto bredvid soffan. En Skugga ljusstake i gult från Galarie Pascale på soffbordet tillsammans med två Fire ljusstakar från LADP. Häpp! Det är mitt drömvardagsrum från Svenssons i Lammhult!"
Här nedan ser ni skåpet i sitt sammanhang! Passar som en "smäck" tycker jag! Kanske borde jag också ställa frågan: finn fem rätt? ;-)


2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Grattis än en gång till ditt snygga skåp, blev ju kanonfint! Bra genomtänkt motivering...du närmar dig drömmen sakta men säkert:) Ha en skön helg, många kramar!

    SvaraRadera
  2. Verkligen superfint skåp! Vilken lycka att gå och vinna ett sånt :-)
    Skulle vara roligt att få se lite mer bilder från ert hem!

    kram till dig! Bella

    SvaraRadera