På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 18 februari 2011

Pusselfeber


Skäms nästan över hur slappa vi varit idag. Jag kom inte ur pyjamasen förrän långt efter lunch... Dock har ingen klagat utan bägge har sysselsatt sig. Sigge har släpat runt på sin nya giraff och kollat på Alfons till och från hela dagen. Nils har pusslat i massor. När han var yngre pusslade han mycket men det var ganska längesedan han ville göra det. Så igår när vi var i leksaksaffären och han fastnade för ett lite svårare dinosauriepyssel så köpte vi det; jag vill gärna uppmuntra honom till att pussla. Han har inte gjort annat än pusslat sedan igår så idag plockade vi fram ett annat pussel som legat och väntat ett tag; 160 bitar! Det tog en stund men snart hade han pusslat färdigt det med! Själv har jag inte gjort något vettigt; inga giraffer, pussel eller så. Lite Tradera-surfande och kollat i min kökskatalog. Räcker gott på en riktig slappardag!
Ikväll blir vi så alla igen och alla längtar igen efter pappan. På sju dagar blir det mycket längt! :-)
Hoppas alla ni får en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar