På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 16 december 2016

Fredagssvep vecka 50


December. Hu så intensivt. Både på jobb och allt som hör julen till. Och så skall man ju hinna  med sig själv också. Hos frisören finns även lite annat som te i jättefina burkar. Köpte inget te men klippt mig fick jag gjort iallafall. 


En gång i halvåret. När vi varit där så tycker vi det är långt till nästa gång. Och så plötsligt är det dags igen. Vi gör alltid som vi brukar. Före-besöket fika och efter-besöket fika. Det går inte att ändra på. Sigge ser som en hök på både långt och kort håll. Men hans skelning hade blivit sämre. Så nu har Sigge läsglasögon sedan två dagar. Sigge kunde inte brytt sig mindre om det. Tror storebror banat vägen för glasögon.   


Fika på pepparkaka. Knappt det hinns med alls. Bakar och fixar men när skall allt hinnas äta upp då. Vi får fika järnet när vi gått på jullov. Typ varje dag. 


Nils och Sigge har fixat med årets pepparkakshus. Jag gjorde egen kristyr i år i färgerna grönt, blått och rosa. Det gick lätt att fixa. Hade också lite köperkristyr så ungarna blandade friskt. Alla sidor har dekorerats. Galet tjockt lager kristyr och ännu tjockare lager av godis. Att inte huset säckar ihop. 

Nu skall granen in iallafall. Sätter i ljuset så får vi klä den imorgon. Sedan måste det bli mys med På spåret. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar