På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 5 december 2016

Bakhelg


I helgen har jag bakat. Både pepparkakor och lussebullar. Gör inga lussekatter utan en annan lussebulle som blir så god. Bullarna funkar jättebra att frysa in. Håller sig luftiga och fräscha trots besök i frysen. Mycket tycker jag tappar stinget när det fryses ned. Sedan spritsar vi på frosting innan servering. Och så de godast pepparkakorna med finhackad mandel i. Får se om vi klarar oss över julen bara. Brukar få baka en extra sats närmare julafton.


I år har jag gjort taxar i mängder. Årets nya pepparkaksform på Barfotsgatan. 


//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar