På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 19 december 2014

Fredagssvep vecka 51


Jullovet har börjat för oss alla. Gick hem från jobbet med massor av fina saker och ännu mer godsaker. Sigge har längtat mest efter ledigheten. Sedan tidigt i höstas känns det som när jag tänker tillbaka på alla mornar då han tagit rollen som 6-årig tonåring. Värsta kombinationen. Nils kraschade i hallen när han kom hem från skolan strax efter tolv. Hörde dörren och ett hej och sedan en suck som nästan lyfte taket här. 


Teckning av Sigge. Från nämnda ovan förvandlas han till världens godaste och skämmer bort mig med teckningar inslagna i paket. Var tvungen bara att lova att sätta upp teckningen på väggen och att visa den för mina barn i skolan. Det har jag gjort Sigge. Lovar. Eleverna var mycket imponerade av dina färdigheter. 


En trött en. Nästan alltid på fredagar. Vi har bytt ut sushin mot sallad. Sigge blandade frisk och det blev till slut keso, fetaost, mango, skinka, krutonger, gurka, tomat, tonfisk, majs och ananas. Jag åt Caesarsallad. Min favorit. 


Julpysslet väller hem. Har gjort så i flera dagar. Sigges lussebulleljusstake är gulligast av allt. Nils har tagit in det mesta på sitt rum och donat i hemlighet. Anar att han ordnar julklappar. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar