På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 10 oktober 2014

Fredagssvep vecka 41


Vårt modelejon på väg till kompis. Alltid utan sockar. 


Har letat efter ett par nya, snygga gympaskor. Inte hittat några. Älskar modellen Lunarglide från Nike. Har slitit ut ett par svarta, ett par ljusgrå och ett par orange. Idag kom mina röda. Som jag har designat själv. Och ser ni detaljen? Testa på Nikes hemsida; NikeID. 


Har alltid druckit svart te. I massor. Typ två stora koppar varje kväll. Och ett par under dagen. Så var det några nätter som jag sov dåligt. Och prövade rött te för att undvika koffeinet. Sovit som en stock sedan dess. 


Nu har vi mätt och tänkt och funderat. Och idag blev det ett sista besök i möbelaffären. Om Sigge hade fått bestämt hade vi köpt något blått eller den här sittpuffen som han nästan somnade i. 


Har börjat titta på en ny serie. Kan nog bli något.

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar