På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 18 mars 2013

Nils resedagbok

Barfotsgatan presenterar: Nils resedagbok!!


PÅ SÖNDAN: I DAG HAR JAG KOMIT TIL HEMSEDAL. DET LIGER I NÅRJE. DÄR TREFADE JAG MIN KOMPIS CARL PETER. 


PÅ MONDAN: I DAG SKULLE VI ÅKA SKIDOR MEN NÄR VI KOM HALVÄGS SÅ MÄRKTE VI ATT VI HADE GLÖMT SIGES SEDEL SÅ VI FIK VENDA OM. MEN NÄR VI KOM FRAM SÅ MERKTE VI ATT VI HADE GLÖMT NYKLARNA SÅ VI FIK VENDA OM. 

...först åkte vi ifrån Sigges skidsele...sedan åkte vi ifrån nyckeln till skidboxen...


PÅ TISDAN: I DAG HAR JAG TAPPAT BORT MIN MAMMA OCH PAPPA. I DAG HAR SIGE LÄRT SEJ ATT ÅKA SKIDOR. I DAG HAR JAG ÅKIT ENDA FRON TÅPEN. DEN VAR SÅ HÄR HÖG TOTTEN 1497 M. JAG ÅKTE HELA VÄGEN NER. 


PÅ ONSTAN: I DAG HAR JAG LÄST EN HEL BOK DEN HETER MONSTERMASKERAD. JAG HAR ÅKT FRÅN ALLA TOPARNA PÅ BERGET. 


PÅ TORSTAN: I dag har jag set på en show där åkte de skidor. I dag har jag läst en hel bok. den hette Gamen Polly rymmer. 

...mamman påminner om versaler och gemener!!


PÅ frEDAN: I dag har jag varit på after ski. Det var mycket meNiskor och jätte jätte jätte hög musik. En kile lyfte uppmiej på axlarna. Bandet heter HAAKS. Och är från Hamburgsund. 


På lordan: I dag har jag åkt hem och det tog lång tid. I dag har jag ätit på Burge King. Där har jag aldrig ätit förut. 


2 kommentarer:

  1. Vad roligt och vad gulligt! Härliga stavningar och beskrivningar. Men inget om att han längtade efter bästamoster ;-)! Kram

    SvaraRadera
  2. Helt underbart. Åh vad sugen jag blir på att åka till fjällen med barna!

    SvaraRadera