På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 1 mars 2013

Fredagssvep vecka 9


Våren är här. Så är det. Nils vände sida i sin väggalmanacka redan i måndags. Våren kan ju inte komma tillräckligt snabbt. Vi piffar med grönt.


Mitt pussel med 35 år på nacken. Funkar fint än idag. Sigge terapiade och pusslade igenom alla sina pussel. Han har så skönt sittstil tycker jag. 


Sedan preppade vi fredagsmyset. Chokladmousse. Sigge strösslade coupeglassen och diskbänken och golvet fint. 


Och slickade sedan givetvis skålen. Och slickepotten.


Förra fredagens bukett går mot sitt slut. Men någon dag till klarar den nog. Vild och vacker. 


I söndags berättade Nils att han så gärna, så gärna vill börja gå hem från skolan själv. Jag stängde i hemlighet öronen och hummade och nickade bara lite och försökte föra fram något argument om att då måste ju jag ha kommit hem från jobbet och bla bla bla. Strax därefter påpekade han att jag och Sigge är ju lediga på fredagar... På tisdagen vid läggningen så längtade han något så väldigt till fredag. Tröga mamman fattade inte alls galoppen utan började svamla om fredagsmys till Nils lugnt konstaterade att det är ju då han skall gå hem själv. Japp, he did it!


Inga fynd på bokrean för mig. Sigge slog iallafall till. På en bok om dinosaurier. Inte alls oväntat. 


Nya karamellen kom idag. Framsidan läskade. Men vi slog till på snabbgravad och stekt lax med smörstekt spenat (och pinjenötter och salladslök och vitlök och mandelpotatis och ja vi åt så vi sprack).
Bild från www.fazer.se

Själv tänkte jag sätta tänderna i denna så fort ligisterna hoppat i säng. Ibland blir lakrits och choklad en kärlekshistora tycker jag. Och snart är det ju påsk. Såg att mataffären redan raddat upp lådorna. Hu!!

Bild från www. matpasen.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar