På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 1 december 2012

Lördagssvep vecka 48


Fredagsmorgonen startade med tennis för mig och J. Sigge fick hänga på och sysselsatte sig med russin och Ipad. Mannen min fick mest motion av oss två. Målet att få bollen över nät lyckades jag med men placeringen av nedslaget är det sämre med; svettig man.


I slutet av veckan har vi pyntat. Kyrkorna som jag och J hade som barn har nu flyttat in på Nils och Sigges rum och sprider ett så fint lagom sken natten lång. Adventsstakarna har kommit fram och så även mina julkottar. Funderar på att arrangera julkulor i en glaskupa. Finns fina att hitta lite varstans.


Efter tennisen åkte vi till Ikea och käkade frukost och köpte oss en till ängel. Perfekt som nattljus i barnens rum. Det har varit kivigt om den enda men nu står det en på varje rum.
Bild från www.svenssons.se
 
Fredagsskvällen avslutades med 40-årsmingel hos en fin vän. Det här med presenter är svårt men jag gick efter rådet: köp något du själv vill ha. Så ja tack! För vem kan motstå Otto?


Det spelas spel mer nu än någonsin på Barfotsgatan. Här kan ni se att Sigge har stavat "Sigge Rönnblom" utav bokstäverna i ett bokstavsspel. Mäkta stolt över den bedriften imorse. Ljudade sig igenom bokstäverna på rad..ss..ii..gg..ee. Stavning är lätt tycker Sigge.


Mera spel. Och Peter Pan. Ur högtalarna.


Imorse bänkade vi oss framför julkalendern. Och i den här positionen satt de hela vägen igenom. Antar att det är ett bra betyg. Jag gillade den men är ju också barnsligt förtjust i julkalendrarna varje år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar