På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 15 december 2012

Fredagssvep vecka 50


När Sigge får något från sin julklappsönskelista blir han så här glad! 


Spelet "Dinosaurieäventyret" från kusinen. Sigge har bara en liten, liten hang-up på utdöda djur...herregud, han vaknar och har drömt om flygdinosaurier. Och undrar om vi någonsin skall se på dinosaurieshow igen.
 

När det snöade slask som mest åkte vi till kusinen för att mysa lite tillsammans då vi inte ses på julafton. Där bjöds det på god jul-fika. Sigge åt oansenligt många skumtomtar. Nils åt oansenligt många chokladpraliner. Jag drack oansenligt mycket julmust. Sigge grät hejdlöst då kusinen fick fler och större paket än honom. En perfekt förmiddag helt enkelt.


En syster och en bror. Karin och Joakim.


Två bröder. Nils och Sigge.
 
 
Tre kusiner. Nils och Ingrid och Sigge.


Nils läsning går så bra. Fast idag var det lite stökigt för bokstäverna var så krumeluriga och bråkiga emellanåt på de däringa juletiketterna. Men det hindrade honom inte från att sköta om julklappsutdelningen med hjälp av Karin.

 
Min man har en ny vän.
 
 
Ligisterna gick all in på pepparkakshuspyntningen idag. Rosa, grönt, vitt, rosa, rött, gult, orange och silver.
 
...så blev det ett fredagssvep på en lördag igen. Får nog döpa om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar