På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 13 april 2012

Fredagssvep vecka 15


Ett tyst hus. En kopp te. En ljuvligt god cupcake. En bok om engelska döda män. Det är höjden av njutning för mig. Och sådant unnar jag mig när ligisterna är bortlämnade till morfar ett dygn. Att sova över där själva är spännande givetvis. Sigges största oro; kan morfar skaka välling? Bubben höll tydlig kurs för morfar med rörelser och allt innan jag åkte. Nils lugn och trygg som en filbunke.   

39
Att bortlämnandet sammanföll med mannens födelsedag var ju toppen. Hola tapasrestaurangen! Åt så vi nästan sprack. Kändes som en bra uppladdning inför morgondagens bjudning hos fina vänner som skall gå i spanska tecken med anledning av sommarens semester. :-)


En eftermiddag utan barn hör ju inte till vanligheterna så vi passade på att åka tillbaka till badrumsbutiken för att denna gången i lugn och ro kika runt. Sist var ju Sigge med = katastrof (översätts med välta möbler...). Och vid sammanfattningen igår kväll kom vi fram till följande:
  • marockansk betong på golvet 20x20
  • vitt, matt kakel på väggar 20x20
  • i duschutrymme grått, matt kakel 20x20
  • frostad duschglasvägg med svängdörr
  • kommoddelen ovan dock ej handfatet
  • på kommod bänkskiva i corian eller betong med friliggande handfat
  • väggmonterad kran
  • vägghängd toalett
  • HÄPP! ;-)


Idag anländer den!! Vår fina tavla som vi köpte på årets konstvandring. Konstnären heter Katarina Ekelund och vi har besökt henne varje år när hon har deltagit i KVIRR. Och alltid gått därifrån förtrollade!! I typ tio års tid!! Helt fantastiska konstverk som hon gör. Kika gärna in på hennes hemsida och blogg!

Guuudd, jag är helt förälskad i den!!!!!!!!!!!!!

Bild från www.ikea.se

I helgen är det iallafall dags att göra iordning altanen hoppas jag. Nu får det vara nog med snö för den här säsongen. Punkt. Förra årets fynd på Ikea var solcellsslingan ovan. Blev en sådan fin detalj som lyste upp runt ingången. Det blir dagens tips helt enkelt!

Bild från www.ikea.se

Och denna bänken, Roxö, från samma ställe måste jag kika på nästa gång. Skulle behöva några extra sittplatser runt bordet på altanen och denna verkar tålig och i rätt storlek.

Bild från www.biggi.se

Drömmen om en trädgård fortsätter ju också. Nog för att jag har en trädgård men kan inte riktigt känna att den och jag är bästa vänner än... Odlingsbänkar har jag leta efter många gånger. De där i trämaterial har inte riktigt fallit mig i smaken men så fick jag syn på dessa. Ett plus att det går att bygga i olika sektioner. Verkar smart tycker jag.


En annan smart sak verkar vara trädgårdskanter. Så att sten och grus stannar på sitt ställe. Och att det blir fina linjer mellan olika material. Det går jag ju igång på; ordning och reda!


Veckans tidigare bak av cupcakes gav mersmak så nu ligger Leilas bok uppslagen. Kanske chokladcupcakes vore något att smaska på till helgens fika? Eller hallonsmak kanske? Spelar nog ingen större roll antar jag! :-)

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Jäklarns vad snyggt det låter, era badrumsplaner!!

    Kram och fin lördag på dig!

    SvaraRadera