På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 13 januari 2012

Fredagssvep vecka två


Årets fina Isa har anlänt. Dock konkurrerar den med Google calender. Har kört dubbelt ett tag för att testa den sistnämnda. Nästan funkat hela vägen. Vågar vi bara en? 


 Fredagens bakning starring Nils och Sigge. Kladd. Kiv. Kompisar.


Pålitliga Leila! 300 gram smör och 400 gram mörk choklad - vad kan gå fel då? Helgens fika är räddad.


Blå blomster står fortfarande kvar i skåpen och används flitigt. Eller som mannen uttryckte det: go´ känsla i små och tunna koppar. Vad vet jag? Te-drickaren...


Trodde den eran var över. Pinn-eran. Redan nu små högar här och där. En dag bryter jag benen - jag lovar!

Bild från http://www.hm.se/

Årets färg. Om några månader också på mina fötter. Ett par gröna hade också varit fint. Och rosa. Oslagbart pris iallafall.


Kataloger på ingång. Funderingar. Har fastnat för de små runda. Just nu iallafall.  


Måste kolla med väninnan om hon är nöjd. Hoppas innerligt det. Som att dra runt i stallet igen. Finstallet alltså. ;-)

Bild från http://www.gp.se/

På kvällens meny står asiatisk lax- och sesamburgare. Populär och uppskattad hos alla. Faktiskt.

Nu höjer vi volymen! Fin helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar