På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 10 juli 2010

Semester i Stockholm

Igår kom vi hem från några dagars semester i Stockholm. Vi har verkligen haft det jättemysigt och miljöombytet var välkommet; ingen disk, ingen matlagning, ingen bäddning, inga tider att passa!! 100 % familj bara!!!! Med en tågtokig Nils var det ett självklart val att åka tåg till huvudstaden. Nils hade nog lite resfeber inför resan för kvällen innan vandrade han upp många, många gånger innan han till slut fick ro att somna... Jag var också något orolig ska jag erkänna gällande tre timmar på ett tåg med en Sigge men det visade sig gå kanon. Någon stunds rita med kritor, någon stund med en tablettask, någon stund med att trava fram och tillbaka till bistron, någon stund med att läsa Mollly Mus och vips rullade vi in på stationen. Första dagen hade vi som enda mål att ta oss till Skansen och där spenderade vi eftermiddagen. Bergbanan upp till toppen (om man nu kan kalla det så...) var populär givetvis. Sigge hade sedan fullt jobb med att jaga fåglar överallt medan Nils mer lugnt kollade in djur och byggnader. Väl hemma på hotellet efter en sen middag myste vi vuxna med drinkar och fotbollsdramatik medan ungarna lekte i lekhörnan och såg på film i minibiografen! Sedan åkte vi hissen till 15:onde våningen och fortsatte mysa i Alfons Åberg-sviten (mer om det en annan dag!). Helt ok avslutning på vår första semesterdag!

1. Hej vännen!

Välkomna hem igen! :) åh, ni verkar ha haft det hur mysigt som helst i huvudstaden. :) Och vad mysigt att åka tåg dit. Jag kan tänka mig att barnen tyckte det var toppen. :)

För två år sedan var vi i huvudstaden på semester och visst känns det lyxigt att bo på hotell? :) Bara vara tillsammans och slippa alla vardagsbestyr. För att inte tala om att få maten serverad hela dagarna. ;)Några dagar av denna lyx kan vara precis vads om behövs för att ladda batterierna och inse hur bra man har det hemma. För även om det är härligt att vara på semester så är det rätt skönt att komma hem också. Borta bra men hemma bäst på något vis. :)

Ser fram emot att höra och se mer av er semester. ha det så bra i hettan och sköt om er! :)