På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 4 maj 2010

Granatäpple!

I helgen bjöd vi på grillat när vi hade gäster på besök. Istället för tillbehör baserat på potatis eller gryn vill jag gärna dela med mig av detta alternativ; en god ostpaj (i detta fallet fyllde jag pajen med västerbottenost) och fräsch sallad. Salladen var enkel att göra ; jag tyckte den blev jättegod och vacker för ögat att se på.

Blanda ruccola, vattenmelon och honungsmelon i kuber, finhackad röd färsk chili, granatäpple i en vid skål. Ringla god olivolja över och lite flingsalt! Klart!!

Ps...passa er för granatäpple-stänk...svåra fläckar att få bort! Jag gjorde som Nigella, delade den mitt itu och tog fram en rejäl träslev och bankade ur kärnorna. Funkade perfekt! So Nigella-style!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar