På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 13 juni 2016

Londonbesök


Förra helgen var jag och J i London. Älskar London! Var ju där förra året nästan vid samma tid då jag fått en Londonresa och ett Wimbeldon-besök av J i födelsedagspresent. Det första vi gjorde denna gången var att dricka afternoon tea på Oscars restaurang. Hög mysfaktor. 



Sedan hade vi bokat in oss på en utställning om Sicilien på British Museum. En historisk återblick över vilka som regerat och bestämt över ön. Slog till på en guidebok som jag skall lusläsa inför sommarens semester. 

Första kvällen hade vi siktat in oss på att äta på Dishoom, en indisk restaurang som vi besökt tidigare. Men kön utanför var alldeles för lång så vi chansade och fick bord på Jamie's Italian Restaurant som låg strax intill. Vi satsade på pasta med skaldjur. Gott, gott!

Första dagen så långt! Resereportaget fortsätter imorgon. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar