På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 17 juni 2016

Fredagssvep vecka 23


Vår nya favoritfisk. Med lite god krydda med wasabi och sesamfrön och soja. Mums!


Så har det varit sommarlov någon vecka för Nils och sedan igår för mig och Sigge. Så gott att slippa jäkta efter klockan hela tiden. Det är semester för mig. 


Sigge fyller ju år om några dagar men igår blev ju Nils gratulerad av Ella och Moa och Sigge med. Han fick chansen att spara sina paket till på den 22:e men det gick inte att hålla sig. En snickarlåda, snickarbälte och arbetshandskar till vår lille snickare. 08.23 var han redo för att gå ut i garaget och snickra på. Mamman var inte lika sugen. Släppte in honom i garaget och sedan hamrades det på i bort åt en timme. Jag ägnade mig åt att dricka flera koppar te. 


In action!


Och här är resultatet. Oklart vad det är men blev ju kanon iallafall. Mycket stolt Sigge!

Kvällen avslutas med att Sigge är på bowlingkalas och sedan skall två kompisar till Nils sova över. Antar att det blir Star Wars-filmen som visas ikväll. En av sakerna på Nils önskelista. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar