På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 24 april 2015

Fredagssvep vecka 17


Mårbacka. Nu på mitt bord. Så där lagom rosa. Det blev min fredagsblomma denna veckan. 


Inställd flöjtlektion och inställd badmintonträning. Vad blir det?  En helt ledig fredagseftermiddag. När Nils kom hem från skolan cyklade vi mot centrum och Vikingamarknaden. Gatorna fulla med knallar. Nja, inte riktigt min melodi men ungarna tyckte ju det var asgrymt. Vi fikade iallafall på Tant Rut, köpte nya puttekulor på Fröknarna Bus och två gevär i ett stånd. Gevären lät. Ganska mycket. Väl hemma stannande ungarna kvar ute. Med gevären. Och jag tog sikte på soffan en stund. Alla glada. 



Mina turkiska hamam-handdukar har kommit. Både jag och grannen slog till. Först skall de tvättas och fixas med lite. Efter sommaren väntas en utvärdering. 


Snart kommer det. Barcelonaweekenden i bilder. Prioriterade dock att se Avengers-filmen med Nils och pappan ikväll. Så de inläggen får vänta någon dag till. Tills dess får ni hålla tillgodo med Moa i sin fina klänning. 

//A

2 kommentarer:

  1. Klänningen har varit på hela dagen förutom när vi varit ute. Den har till och med börjat släppa i sömmarna :-). /Sara

    SvaraRadera
  2. Hamam Handdukar - Hos oss hittar du hamam handdukar & inredningsdetaljer för att skapa en värme i ditt hem. Vi arbetar ständigt för att utöka vårt sortiment inom inredning.

    hamam handdukar

    SvaraRadera