På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 12 april 2015

En födelsedag


En födelsedagssöndag. Förmiddagsfikan blev extra festlig med rosa prinsesstårta som Sigge valt. Nils sjöng på arabiska. Sedan sjöng vi på engelska och sist på svenska. Pappan blev glad över skjortan och gladare över kitesurfingkursen längre fram i vår. Sedan förberedde vi lunchen; högrevsburgare med sidfläsk och grönmögelost. Så galet gott. Detta blev helgen då det blev premiär för grillen. 


Helgen har varit lugn och skön. Igår smet jag iväg själv några timmar och fick äntligen köpt mig ett par nya jeans. Jag ekiperar alla i familjen utom mig själv. Och när jag vill ha något snyggt på mig känns det som hela garderoben bara innehåller vardagskläder. Hann också med en powerwalk. Underbart att gå, så meditativt på något sätt. Vår trötter Sigge kom i säng tidigt; sol och aktiviteter ute tar på krafterna. Nils sov över hos en kompis så jag och J kunde avsluta vårt Game of Thrones-säsong 4-maraton igår kväll. Den serien är så bra; en av de bästa jag någonsin sett. Ever. The Killing är en annan. Att jag dessutom prioriterat att sova middag de senaste 4 dagarna känns bra. Älskar att göra det. 

Fin söndag på er!

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar