På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 23 april 2015

Barcelona och Barca


Här kommer mera!

Resan till Barcelona hade ett enda riktigt, viktigt syfte och det var att se en match med Barcelona på Camp Nou. Detta var 40-års presenten från min syster till Micke.  


Väl ute vid arenan var det fullt av folk överallt och vilket lag som det hejades på var det inte svårt att ta miste på. Jag drogs med i hela alltet och var tvungen att ta på mig Sigges keps som jag köpt till honom. Känslan som överöste mig inne på arenan var "jag älskar Barca" och trots att jag egentligen inte alls gillar fotboll var jag där och då i stunden helt förlorad. När hemmapubliken stämde upp i sång strax innan avspark fick jag gåshud. 


Att vi sedan hade GRYMMA platser gjorde inte saken sämre. Strax om sidan av målet på rad 3. Därifrån såg jag både Messi och Neymar på nära håll. Och bra utsikt att spana efter Shakira. Och inte gick jag lottlös ur det. Både henne och bebisen fick jag se. 


Om du har möjlighet att se en match, gör det. En fantastisk upplevelse trots att jag inte är en fotbollsfantast. Stämningen, solskenet, alla 100 000 glada och spansksjungande fans, spänningen och Messi gjorde upplevelsen helt magisk.

//A
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar