På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 1 november 2013

Höstlov och halloween


En storm skulle komma. Dök aldrig upp hos oss iallafall. 


Sigge och jag har pysslat en pumpa. Vi kollade in nätet efter rätt typ av mun. Det skulle vara huggtänder. Och inget annat. 


Så här blev resultatet. 


Och givetvis var Sigge ansvarig för installationen. 


Trots att jag försökte undvika det in i det längsta blev det en tur för ett gäng ungar runt bland husen där vi bor. Sigge hade pysslat fladdermöss som han lämnade till de som ville ha. Några blev över så nu har vi gjort en fladdermusinstallation här hemma. 


Och så har vi hängt girlanger över matplatsen. 


Och pyntat bordet med ursöt halloweenljuslykta och ett gäng spindlar och ett lövspöke. Räcker till på långa vägar tycker jag. 



1 kommentar: