På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 22 november 2013

Fredagssvep vecka 47

 Bild från www.ballingslov.se

Hallakulle tipsade om detta köket. Jättefint tycker jag och färgen på luckorna är ännu finare. Funderar dock på om färgen passar i vårt 70-talshus. Stagen med krokar för att hänga upp diverse köksprylar gillar jag. Har sett något liknande med ett nät och det är också ett alternativ. Sedan är det ju frågan om handtag eller inte.



Hyacinterna blommar förhoppningsvis till första advent. En amaryllis är också på g i en annan hörna. 


Ikväll skall vi fredagsmysa med vänner. Jag ska bjuda på pulled pork och har gjort en coleslaw till. Och lite andra tillbehör. Skall också baka hamburgerbröd för första gången. Leila står för receptet. Kan bli spännande med min opålitliga spis och ugn. Den får spatt emellanåt. Vill nog gå i pension. 


Ledig fredag är skönt. Så skönt att jag helt förträngde besöket hos tandläkaren idag för en av dem. Ingen av påminnelserna fick igång mig. Satt fortfarande i pjyamasen när jag krasst konstaterade att vi var rejält försenade. Det är sällan jag missar sådant som är inbokat men idag hände det iallafall. Dagen har varit lugn, jag och Sigge har vilat och läst lite böcker och givetvis lekt med hans dinosaurier. Jag blev anfallen av en köttätare. Vilken sort det var minns jag inte. Minns dock att Sigge hade full koll på artkunskapen. Dock är han lite trött i slutet av veckan med tidiga mornar och ganska sena eftermiddagar. Det har blivit tårar över småsaker idag. Kanske vi alla är lagom höst- och vintertrötta så här års?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar