På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 16 november 2013

Fullproppat veckoschema


Nils har sedan i höstas börjat orientera och förra helgen var det dags för den "första tävlingen". Banan var förlagd till Borås Djurpark och i sällskap med sin orienteringskompis blev det en fin dag bland djuren. Killarna tog allt på allvar och sprang hela banan runt. Bra gjort!


Inför vårsäsongen skall vi köpa orienteringskläder till Nils men nu känns det onödigt eftersom de tränar inomhus fram till i vår och dessutom växer han så det knakar på längden. Herregud, vart skall det sluta?

 
Alla fick pris! Från hallongrotta till liten chipspåse!

Ser på bloggen att det blir långt mellan inläggen. Allt känns just nu som vardag och dessutom har mannens veckolånga resor inneburit att det inte finns så mycket ork eller inspiration till vardagsbetraktelser. Schemat med jobb, skola, förskola, fritids, läxor och fritidsaktiviteter maxar vardags- och helgschemat till tusen. Nils spelar tennis, simmar, orienterar, spelar innebandy och flöjt varje vecka. Själv får jag till tennis två gånger i veckan och styrketräning en gång. Mannen satsar på simning och tennis. Och Sigge simmar. Hmmm...jag som alltid sagt att vi skall minsann ta det lugnt med antalet aktiviteter med våra barn. Så mycket lättare sagt än gjort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar