På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 27 oktober 2013

En mysig söndag


Idag har vi bjudit ut farmor och farfar i storstan. Vi hade bokat in oss på bio på Bergakungen på eftermiddagen och då passade det fint att äta på restaurangen som ligger i anslutning till bion innan filmvisningen. Sigge var otålig och åt upp alla grissinisarna och dippen innan vi andra hunnit blinka. 


Nils klarar att läsa menyn och beställa själv utan problem. 


Hela gänget! Pappan och Nils och Sigge hade bokat in sig på filmen Turbo medan vi andra tittade på filmen om Monica Z. Den visades i VIP-salongen och nog är de där fåtöljerna där väldigt sköna må jag säga. Filmen var en fin skildring av en del av hennes liv. Ligisterna var också väldigt nöjda med sitt val. 


Och vi gick inte in hungriga om jag säger så. Så mycket mat. 


Nils och Sigge och Turbo. Och ett baconchips som Sigge vägrade ta ur munnen. Givetvis. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar