På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 4 oktober 2013

Fredagssvep vecka 40


Läser om dem men har inte riktigt fattat hur de ser ut. Nu förstår jag principen med galsoschen; praktisk och skyddar finskorna från det blöta. Men ändå undrar jag: drar men verkligen på sig dom? För särskilt snygga är dom ju inte. 


Torsdag 06.32 ljuder det från Nils rum. Fem minuter innan denna bilden steg han upp och jag hann precis bädda klart innan han satte igång. Han var så himla nöjd när han kom hem från första lektionen dagen innan. "Jag tror jag älskar musik" var hans kommentar. 


Bild från www.designersguild.com

Vill ha en duk på vårt stora matbord men då bordet är 140 cm brett på bredaste stället finns det inte mycket att hitta. Men detta med batiktryck är 300 cm brett och så snyggt. Vill ha. 


Bild från www. tennisshopen.se 

Nu blir det skryt! I tisdags var det tennis. Men i en ny grupp. Jag och min tenniskompis fick pröva att spela i en annan grupp där det fanns utrymme för utmaningar för oss. Jag var väldigt nöjd när jag kom hem och kände att efter ett år så har jag faktiskt utvecklats jättemycket från att aldrig hållit i ett rack till att faktiskt kunna utmana någon med mycket mer erfarenhet. Med kommentarer som "du måste spelat som junior" och "vilken naturbegåvning" gick jag och lade mig på kvällen och längtade redan till nästa träning. 

Just det; tenniskjolen är på väg hem till mig!


Kanelbullens dag. Också hos oss. Men vi har inte bakat. Det gör Åsa så bra. Och vi älskar allt hon gör!


Och nu har sötproppen ätit en högre dos i en vecka. Och på kvällen somnar han bums efter en halvtimme efter intaget. Sittandes, liggandes eller stående. För somnar gör han. Igår hittade pappan honom helt utslagen på soffan kvart över sju. Idag har vi myst hela dagen. Inte. Gjort. Något. Bara myst järnet. 


Jag sprang på en tax i stan häromdagen. Den köpte jag och jag skall någon gång äga en tax. Mannen grymtar bara: "...i ditt nästa äktenskap...".

Fin fredag på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar