På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 11 oktober 2013

Fredagssvep vecka 41


Bild från www.adlibris.com

Vi högläser och Nils läser själv. Och när det är en månads väntetid på nästa del i serien vi nu läser är det ett lätt val att klicka hem boken. 


Ska möta vintern i ett nytt superfint set. Strosade ju en stund på stan förra helgen då jag och systern var på Dorsia och sprang då på detta ovan. Jättenöjd och färgen är ljuvlig. Apropå vintern; längtar också till vår inplanerade skidsemester där vi i år får sällskap av just min syster med familj. Fy sjutton vad roligt det är att åka skidor. Sigge och jag pratade på åkningen idag och jojomensan så kommer han ihåg exakt hur man kör glasstrut. 



Har hittat en nytt favoritte. French Earl Grey.  Och det tar slut alldeles för fort. Så nu köpte jag 1 kg av det när jag var i affären igår. Finns ingen som slår en kopp te i lugn och ro. Den fina burken återanvänder jag. Precis lagom storlek på teburk. 


Igår var vi hos doktorn igen. Nu i Kungälv. Efter allt som nu blivit var det dags att upprätta en kontakt här och för att ha någon nära till hands i vanliga ärenden. Ifall det kan ha någon koppling till hans diagnos eller till hans medicinering. Paul har ännu en gång intygat att han finns tillgänglig för allt och vi är så tacksamma för återkopplingen som vi får och att den är direkt. Även om jag läser om kriser inom sjukvården kan jag inte säga annat än det som vi mött och möter är fantastiskt. Fantastiskt. 


Idag soligt men i veckan har det öst ner. Fågelbadet är fullt av vatten men inga fåglar syns till. Har de möjligtvis flytt till varmare breddgrader? Kan ändå erkänna nu i mogen ålder att jag älskar skiftningarna vi har hos oss. Färgerna som nu strålar runt omkring är magiska och det känns som att nu kramas det sista ur ur grönskan som varit sedan i våras. 


Äpplena är så många. Trots att vi i somras tog bort hälften av alla grenar i vårt lilla äppleträd. Trädet verkar inte bry sig det minsta om det. Gigantiska äpplen hänger i klasar. Och ikväll skall jag göra äpplepaj tänkte jag. Det skall bli gott. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar