På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 18 oktober 2013

Fredagssvep vecka 42


Vår solstråle! Det räcker så. 


Sigge blev inbjudan till Nallekalas. Men det är svårt att gå på Nallekalas utan nalle. För någon gosig nalle som Sigge gillar extra mycket finns inte. Trots att han har flera stycken på sin hylla i sitt rum. Ingen av dem har bondat med Sigge. Till slut fick en Brunis följa med. Den lilla björnen. För sådan är han Sigge. Inga krusiduller alls. Ingen nalle. Ingen napp när han var liten. Ingen snuttefilt. Ingen kudde i sängen. Inget täcke i sängen. Räknas knappar till krusiduller?


Ett enkelt tack. För allt de fixar med när det gäller vår älskling. Igår skämde vi bort fröknarna på förskolan med Åsas nybakta bullar. Så goda! Torsdag betyder också eftermiddagsfika. Tur vi köpte två påsar bullar...


Men den bullen brändes bort på kvällen vill jag lova. Kunde knappt gå ner för trappen till myset igår kväll. Nu är torsdagarna bokade 10 veckor framöver och jädrar vad bra jag skall bli på knäböj. Eller vad det nu hette. Känns som familjens aktiviteter faller på plats. Tennis, simning, orientering och styrketräning sysselsätter vi oss med. Alla fyra i olika utsträckning. 


Bild från www. londontown.com

Jag vill till London. Och se julskyltningen. Var ju där med min J i våras och det gav mersmak. Vi hann inte med allt vi vill. Får se om det kan klaffa en gång till. 


Vykort från varmare breddgrader. Mallorca. Spanien. Vi längtar ju alla efter värme och bad. Snart så.  


Bild från www.mateus.se

Och apropå jul. Här kommer min första julklappsönskning. Inte en dag för tidigt eller? Läste i tidningen att nu är julhandeln strax igång och butikerna har redan börjat pynta. Såg Mateuskrukan på stan. Och blev kär. Så himla fin. Fast jag vill ha den i grått. Den var ännu finare. Som ett litet konstverk. I annat fall vill jag ha en sådan här klassiker. Den är också väldigt fin tycker jag. 


 

1 kommentar:

  1. Vad fint av er att tänka på fika till fröknarna! Sigge är verkligen en solstråle! Kram Sara

    SvaraRadera