På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 16 juni 2011

Grattis Nils 6 år!

Vår fina Nils fyller 6 år idag. Helt ofattbart att han varit med oss så många år. Tyckte nyss han var bebis. Nu en vänlig och omhändertagande liten kille. Vår favorit-Nils! Stora kramar och pussar till dig på din dag. Vi älskar dig.


Hela dagen har vi myst. Redan i morse startade firandet då telefonen ringde strax efter halv åtta. Det var Nils kompis Ellen som ville säga grattis på hans födelsedag. Så gulligt! Därefter dök det mystiskt upp en skattkarta! Jakten gick över hela huset och sedan var godingen sysselsatt fram till lunchen. Sedan fick vi besök av Lisa, Alvin och Nelli och vi har umgåtts och ätit lunch och god hallonmarängsviss som är Nils favoritefterrätt. Busenkelt! Blanda klassiskt marängsviss med tinade hallon! Helt oemotståndligt gott! De stannade hela dagen (tvingade dem att stanna länge då jag efter många veckor varit helt osocial med mina vänner och jag ville dessutom blåsa liv i mitt nyårslöfte!) och där någon gång kom också två kompisar till Nils på besök. Senare kom morfar och sedan kom så äntligen pappan hem från sin resa. Mera paket givetvis. Det var en trött Nils som bäddade ner sig och sina gosedjur bredvid morfar i gästrummet en våning ner. Med sig hade han sitt nya gevär; laddat ifall det skulle dyka upp några monster!





1 kommentar:

  1. Vilken kalasdag han fick, eran fina Nils! Han ser väldigt nöjd ut :-)
    Hallonswissen ska absolut testas, lät huuur gott som helst ju!

    Kram, Bella

    SvaraRadera