På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 22 juni 2011

Sigge 3 år idag!

Idag är det Sigges tur att fylla år! 3 år! Grattis min lilla söta och krulliga busunge!!! Imorse fick vi vänta och vänta och vänta och till slut behagade sömntutan vakna och då blev det skattjakt runt hela huset i vanlig ordning. Sigge hittade paket lite varstans med god hjälp av sin storebror som bara sådär lagom hjälpte till få honom att kika åt rätt håll.

Resten av denna onsdagen har vi myst med kusinen Ella över lunchen och sedan har vi varit hemma och myst ännu mer hela eftermiddagen och kvällen. Sigge svischar runt mest hela tiden på sin nya sparkcykel som han fick av sin farmor och farfar i söndags då vi kalasade med familjen. Tror bestämt att jag inte sett honom gå sedan dess. Iallafall inte här hemma. Nu står sparkcykeln parkerad bredvid hans säng och förmodligen kommer jag slå ihjäl mig på den inatt när jag rusar in på hans rum, min lilla dröm-ove! För inte kommer jag komma ihåg att den står där för nu har jag semester. Japp och jippie! En efterlängtad sådan vill jag lova. Jag gick in i någon slags koma här i eftermiddags. Så trött och hjärnan den lade liksom bara av. Brukar vara så de första semesterdagarna för mig...förhoppningsvis är den igång till midsommarafton! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar