På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 29 mars 2011

New York dag 2

Äggröra, bacon, rostat bröd, pannkakor, apelsinjuice och te...sedan var vi redo för stan! Givetvis intogs frukosten på en klassisk diner med soffor klädda i galon och ej renoverad sedan länge. Och faktiskt hamnade vi där på samma ställe alla dagar för frukost. Funkade utmärkt! Första dagen ägnades helt åt shopping! Jag tror vi slog rekord i inhandlandet av skor denna gången; både Nils och Sigge fick sig sneakers, Crocs och Converse som ju är galet mycket billigare än här hemma. Får nog ägna ett inlägg helt åt skoinköpen tror jag! ;-) På kvällen tog vi tunnelbanan ut mot Brooklyn, över Brooklyn Bridge. Häftig skyline i mörkret! Där hade vi bokat bord på Peter Luger Steakhouse och var väldigt nyfikna på stället. Utnämnt till New Yorks bästa steakhouse 25 år i rad (Zagat) och även nämnd i Guide Michelin i år. Som ni säkert förstår stod kött på menyn och det fick vi. Och gott var det! Jättegott! Deras egen sås stod i en klass för sig vilket vi alla var eniga om. Såsen fanns till försäljning men på grund av mättnad och viss påverkan av vin glömde inhandlandet av såsen bort vid hemfärd... Såsen hade suttit fint till grillat i sommar! Nåja... Iallafall minns vi väldigt god mat och så också efterrätten...förstås! Jag menar: ALLT är stort over there! :-)

5 kommentarer:

  1. Jag bara längtar efter att få höra/se mer från er New York tripp! De är och har under en herrans massa år varit mitt drömresemål!!! Kramar Alex

    SvaraRadera
  2. Åååh, så underbart med en resa till New York! Vill läsa mer från er tripp :)

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att semestern bjöd på fina upplevelser och mkt shopping, många kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!

    Det är så roligt att läsa om er resa till den stora staden och se dina fina bilder. För mig som aldrig har varit där (men hoppas att en dag komma dit...) blir det lite extra exotiskt och roligt att resa med dig som "sällskap". :)

    Jättefin bild på dig och vilken efterrätt. Ser smarrig ut! :)

    Njut av helgen som föroppningsvis blir solig och varm i hela landet efter vad jag kan förstå. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Alla: det kommer mera! :-)
    //Anna

    SvaraRadera