På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 25 mars 2011

Lego Architecture

Som mamma till två pojkar vill jag gärna dela något intresse med dem. Nils är ju tokig i byggsatser från Lego och byggde i julas ihop ett gigantiskt Star Wars-skepp på egen hand. Och faktum är att jag också älskar att bygga Lego och då helst efter beskrivningar. Är inte uppdaterad just nu men tidigare har serien ovan inte funnits till butiksförsäljning i Sverige. Så på min inköpslista stod en sats vid vårt besök i New York. I trevåningsbutiken med eget barnpariserhjul i entrén på Toy'R'us vid Times Square fanns givetvis alla modeller att finna. Glad blev jag! Valde modellen av Empire State Building både då den finns i New York och då jag tycker ett besöket i byggnaden är något man absolut skall göra när man besöker staden. Fantastisk vy över staden om vädret tillåter det. Denna gången blev det inget besök i skrapan men väl ett betraktande av den i solnedgången med en schysst drink i ena handen på en roof top bar på 5th Avenue på vår första kväll och med en temperatur si så där 20 grader.

Väl hemma lade Nils beslag på byggsatsen och vaktade den i sitt rum första natten. Väl parkerad efter hämtning från förskolan dagen efter rusade han in och ville börja bygga. Jag sa till honom att börja medan jag rusade efter Sigge som givetvis rymt bak i trädgården. En promenad med Sigge runt kvarteret-senare lyckades jag till slut få med yngste sonen in - då var tornet redan klart! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar