På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 22 september 2014

Stora Holm säteri


För en vecka sedan åkte jag och min väninna på en spontanutflykt till Stora Holms säteri. Först åt vi en massa gott. De hade söndagsbrunch så den slog jag till på. Åt som en galning av allt det goda som fanns. Och till teet serverade de en efterrättsbuffé. Och den åt jag också massor av. 



Det fanns också en inredningsaffär med en massa fina saker och där botaniserade vi runt. De hade också stora delar av Nyblom Kollèns aktuella kollektioner som vi klämde på. Strax runt hörnet hade de också en outlet där jag fyndade nytt till köket. De där grillvantarna blir ju brända och ganska bedrövliga fort. Slog till på grillvantar, ugnsvante (aldrig haft en men nu har jag testat, tummen upp!), grytlappar och underlägg till köket. Allt ur kollektionen som hette Sigge. Idag har vi dukat med underläggen för andra gången och dråpligt nog spillde Sigge blåbär på sitt underlägg. Häpp! 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar